Reseptit
Vihreät pavut ja miso-voikastike
Vihreät pavut keitetään napakaksi ja pyöräytetään miso-voissa, päälle raastetaan keko parmesaania. Upean umaminen papulisuke vaikkapa grilliruoalle tai paistetulle kalalle!
- 400 g vihreitä papuja
- 4 valkosipulinkynttä
- 50 g voita
- 1 rkl misotahnaa
- 1 rkl sitruunamehua
- 50 g parmesaania
Poista pavuista kannat leikkaamalla tai käsin napsauttamalla. Kiehauta kattilallinen vettä, noin kaksi litraa ja mausta teelusikallisella suolaa. Keitä papuja 4–5 minuuttia, kunnes ne ovat kypsiä mutta napakoita. Valuta lävikössä.
Kuori ja viipaloi valkosipulinkynnet. Sulata voi pannulla ja paista valkosipulia siinä noin minuutti, kunnes se pehmenee. Ota pois liedeltä, lisää misotahna ja sitruunamehu. Sekoita tasaiseksi vispilällä. Pyöräytä pavut miso-voissa, laita tarjoiluastiaan ja raasta päälle parmesaani.


